Jarní Pálava 2009

Počasí mělo podle předpovědí v sobotu 4. 4. 2009 trhat teplotní rekordy, takže nějaký celodenní výlet byl nasnadě. Volba padla na takřka již tradiční jarní Pálavu, takže vstáváme s Ájou před šestou, frčíme vlakem do Brna a otřesně pomalým busem, projíždějícím snad všechny jihomoravské dědiny, pak do Mikulova. Na náměstí se zrovna koná velikonoční jarmark a my mlsně okukujeme právě probíhající zabijačku a nasáváme vůni ovaru linoucí se z kotle. Áááách… radši rychle pryč! :o) Plazíme se do kopce nad Mikulov ke Kozímu hrádku a teplo začíná být neskutečný. A to je prosím začátek dubna, 10 hodin ráno a jdu v kraťasích a triku s krátkým rukávem! Na Kozím hrádku je výjimečně otevřená i ta kamenná hláska nahoře, takže si za dvacku dopřáváme pohled na Mikulov a okolí z opravdu ptačí perspektivy.

Procházíme kolem jeskyní Na Turoldu a mezi vinicemi funíme do kopce nad Mikulov. Vycházíme na silnici vedoucí kolem známých Kočičích skal a polňačkou na kraji vinice se blížíme k hlavnímu masivu Pavlovských vrchů. Výstup na Stolovou horu nám v tom vedru dává celkem pěkně zabrat, ale ty výhledy nahoře stojí za to.

Bohužel je dneska hodně výrazný opar, takže focení nic moc. Obcházíme Stolovou a dorážíme k Sirotčímu hrádku. Všude je lidí jak much na kobylincu, takže ani nešplháme úplně nahoru (kde jsme už stejně několikrát byli) a mažeme dál. Scházíme do Klentnice a u stánku na konci dědiny dáváme tradiční kofolu. Kousek po silnici a už vcházíme do lesa pod Děvínem. Všude kvetou koberce sněženek a podléšek a ve stínu lesa je příjemně. Na rozcestníku u pramene si člověk může vybrat hned ze tří cest vedoucích k Dívčímu hradu. My už dvakrát šli zelenou pravým úbočím masivu, takže tentokrát volíme červenou s poměrně strmým výstupem k vyhlídkové plošině s výhledem na Soutěsku. Následuje neustálé mírné stoupání nahoře po hřebeni k další vyhlídce nedaleko vysílače (koukáte směrem k Pavlovu) a po chvíli další vyhlídka, tentokrát na druhou stranu směrem ke Střední (Věstonické) nádrži.

Pod Dívčím hradem opět davy lidí, takže si dovedeme představit, jak to asi vypadá nahoře. No a jelikož větší množství lidí moc nemusíme, tak to rovnou od sedla otáčíme dolů do Pavlova. Tam už jen smažák, kofola, kafčo a odjezd k domovu.

Resumé: Víc než povedený první letošní výlet po zimě, excelentní počasí… škoda jen špatných fotografických podmínek. Nicméně, pár fotek jsem přece jen udělal, tak kdo má chuť, ať nahlédne. A kdo bude mít málo, tak může mrknout na fotogalerii z výletu na Pálavu v červenci 2007.

FOTOGALERII Z VÝLETU NAJDETE ZDE.