Žďárské vrchy – srpen 2009

Na baráku by sice bylo o uplynulém víkendu co dělat, ale když jsem viděl předpověď počasí, tak bylo rozhodnuto ve vteřině – ženo, jedem ven! Během pátku se rychle naplánovalo kudy kam a v sobotu ráno už to s Ájou svištíme vlakem směr Nové Město na Moravě. V cíli jsme po desáté, dáváme ještě kafčo na nádru a jdem na to. Počasí je přesně podle předpovědi excelentní, teplota kolem 26 °C, mírný větřík, modré nebe s úžasnými krajinářskými mraky - prostě paráda!

Procházíme novoměstskou část Maršovice s velice pohlednou Maršovskou rychtou a konečně vycházíme do polí a luk. Krajina je tady naprosto úžasná, pastviny a louky se střídají s remízky a krásnými čistými jehličnatými lesy, žádný extrémní kopec, sem tam malá vesnička nebo pár chalup o samotě - nádhera. Pokud se chcete jen tak courat po polních cestách, polehávat po mezích, zobat maliny a borůvky a podobně si v klidu užívat letní pohodu, tak tenhle kraj berte jako jednu z možností...

V obci Studnice odbočujeme směrem na ves s kouzelným názvem Odranec. Pokecáme se stádem krav a přes krásný les si to štrádujeme dál. V Odranci chvilku kufrujeme, ale nakonec je správná značka nalezena a míříme po modré směrem k Bohdalci. Nad vesnicí dáváme ještě jednu z příjemných přestávek, kdy si jen tak ležíme ve stínu stromu v trávě na mezi, za zády nám šumí dozrávající obilí, slunce prosvítá mezi listy nad hlavou... neskutečná pohodička... léto jak má být...

Po mírném, ale táhlém kopečku přes louku stoupáme k Bohdalci, což je jedna z mnoha skal a skalek ukrytých v místních lesích a následně sestupujeme voňavými smrčinami do Sněžného. Dáváme oběd a já po dlouhé době zkouším ochutnat Bernarda. Ufff, sorry pane Bernard, ale můžete bojovat proti „europivu“ jak chcete a místo klasické pasterizace používat mikrofiltraci, ale moje chuťové buňky si nezískáte.

Ze Sněžného jsme podle plánu měli ještě mazat přes Devět skal až do Svratky, ale padá rozhodnutí na změnu s novým cílem dnešní cesty – kemp Milovy. Co se budeme honit, když si můžeme dělat, co chceme a nikdo nás přece do ničeho nenutí, no ne? Takže se v klídku couráme po červené mezi poli a loukami nad Sněžným a po malém lehárku s krásným výhledem do kraje, vyšlapáváme jeden z mála kopců směrem k Drátenické skále. Moc pěknej „šutrák“ uprostřed smrkového lesa, na kterém zrovna zkouší svůj um několik horolezců. Chvilku koukáme a pak už scházíme pomalu po zelené do kempu.

Kemp Milovy u Milovského rybníka je sice poměrně velký a rozlehlý, lidí je tu celkem dost, ale není to nic strašného, co by nám nějak extrémně vadilo. Takže si obcházíme rybník, vyhlížíme místo k dnešnímu přenocování a šup na terasu jedné z místních restaurací na pár zasloužených orosených odměn po celodenním šlapání :o) Kolem půlnoci sebou jdem plácnout jen tak pod širák na louku za posledním barákem a musím teda přiznat, že v noci pěkně klepu kosu. Ještěže na nás hned po východu pěkně svítí sluníčko, které nás trochu rozehřívá. Špetka ranní hygieny a jdem do kempu na ranní kávičku. Otevřeno má v tuhle brzkou hodinu akorát dřevěná bouda u recepce a řeknu vám, že takovou „dobrotu“ už jsme dlouho nepili! Tohle kafe by bylo schopno prorazit stěnu a způsobit cévní potíže i mrtvé lišce. Skoro celý je vylíváme, dělám pár fotek ranního rybníka a vydáváme se radši na cestu.

Sluníčko je dneska celej den za takovým divným oparem, takže na fotky krajinek to moc není. Ale na druhou stranu není aspoň takovej pařák a dobře se šlape. Jdem kousek po silnici směrem na Křižánky a následně odbočujeme do lesa a vycházíme kopec na Čtyři palice. Odtud scházíme lesem a přes louky do Březiny a přes kopec k Drašarově lípě a po silničce do Pusté Rybné. Tenhle kraj už dobře známe, protože jsme tady byli na jarním výletě v roce 2006, kdy jsme v dubnu hrubě podcenili možnost pozůstatků zimní sněhové nadílky a brodili se závějemi skoro po pás :o) Dodneška na to moc vzpomínáme a kdo má chuť může mrknout na fotogalerii z tohoto staršího výšlapu.

Takhle jsme dopadli u Pusté Rybné na jaře 2006 :o)

V Pusté Rybné do sebe hážem smažák a kofolu a pak ta svá napapaná bříška pěkně táhnem do kopce nad vesnicí :o) Znovu se kocháme pěknými výhledy na okolní zvlněnou krajinu a mezi políčky vycházíme až na Lucký vrch. Pokračujeme dále po červené a přes Přibylov a Sádek docházíme až do Poličky. Jsme tady celkem brzo, takže procházíme střed města a přilehlé uličky (hezké!) a pak sedáme se zmrzkou za městské hradby a přes Synský rybník pozorujeme právě probíhající mistrovství Evropy ve skate slalomu na protějším nábřeží. No a pak už jen lokálkou do Svitav, rychlíkem do Brna a osobákem do Rosic. Nádhernej víkend!!!

FOTOGALERII K TOMUTO ČLÁNKU NAJDETE ZDE!!!

Trasa našeho výletu je naznačena tečkovanou čarou.
Klikněte si na náhled pro větší velikost: